Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
Jeśli na nieprawidłowo przygotowanej żywności (np. ze zmielonymi kawałkami kości czy twardych chrząstek) uszkodzimy sobie aparat żujący, możemy starać się o odszkodowanie od producenta oraz od sprzedawcy. Zdarzenie należy zgłosić też wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej jako zetknięcie się z produktem niebezpiecznym. U sprzedawcy, na podstawie paragonu, trzeba zgłosić reklamację w ciągu trzech dni od chwili zakupu – handlowiec powinien wymienić żywność na nadającą się do spożycia. Natomiast producent odpowiada z tytułu odpowiedzialności za wyrządzone szkody przez wprowadzony do obrotu produkt niebezpieczny. Należy skierować pismo do producenta z wyjaśnieniem sytuacji i żądaniem rekompensaty za poniesione koszty interwencji stomatologicznej Jeśli producent odrzuca żądanie odszkodowania, pozostaje skierowanie sprawy do sądu powszechnego.
Źródło: Opracowanie własne