Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-05-2024
Dobra komunikacja to klucz do zrozumienia intencji drugiej strony. Jednak w stomatologii dobra komunikacja pomiędzy stomatologiem a technikiem dentystycznym ma znaczenie nie tylko dla dobrej relacji personalnej pomiędzy tymi dwoma specjalistami; przyczynia się też do osiągnięcia pozytywnych wyników zdrowotnych u pacjentów. Z kolei problemy komunikacyjne dentysty i technika mogą poważnie zaszkodzić procedurze opieki stomatologicznej, gdyż mogą pojawić się błędy w wykonywanych przez technika dentystycznego pracach protetycznych. Błędy w laboratoriach dentystycznych są kosztowne, jak i czasochłonne, ale też przekładają się na niezadowolenie pacjenta z wykonanej usługi. Zatem jakość komunikacji między stomatologiem a technikiem dentystycznym na pewno ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia sukcesu terapeutycznego u pacjenta, ale również i sukcesu rynkowego każdej ze stron zaangażowanych w korelację zawodową.
O tym, że dbanie o dobrą jakość komunikacji pomiędzy stomatologiem a technikiem dentystycznym powinno leżeć w interesie obojga tych specjalistów, świadczą wyniki badania naukowców z USA, niedawno opublikowane w Balkan Journal of Dental Medicine. Dowiadujemy się z nich, że nieefektywna komunikacja pomiędzy technikami dentystycznymi a stomatologami skutkuje niską jakością protez stomatologicznych wykonywanych z cyrkonu. Warto podkreślić, że wspomniany projekt badawczy skupiał się na analizie komunikacji papierowej w laboratorium dentystycznym.