Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 18-09-2024
Dla dentystów marketing stomatologiczny staje się coraz ważniejszym elementem strategii prowadzenia gabinetu, szczególnie w kontekście rosnącej konkurencji. Jednak działania marketingowe, które są podejmowane w gabinetach dentystycznych, wciąż nie wszędzie nadążają za zainteresowaniem pacjentów. Z najnowszych statystyk dla USA wynika bowiem, że obecnie ok. 71% pacjentów szuka dentysty online przed umówieniem wizyty, a prawie połowa pacjentów przeprowadza szczegółową analizę przed wyborem dentysty, spędzając przeciętnie dwa tygodnie na porównywaniu opcji. Podkreśla to znaczenie silnej obecności cyfrowej gabinetu/dentysty, u której podstaw stoją dobrze zoptymalizowane strony internetowe oraz pozytywne opinie pacjentów.
Jedną z kluczowych strategii marketingowych jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO), które pozwala na generowanie organicznego ruchu na stronie internetowej. Wiadomo, że optymalizacja SEO, a także inne strategie marketingowe, jak na przykład zintegrowanie systemów rezerwacji online, mogą znacząco poprawić widoczność i przyciągnąć nowych pacjentów do gabinetu. Jednak tylko nieco ponad 1/4 gabinetów stomatologicznych oferuje opcję rezerwacji wizyt online – mimo że już teraz ponad 3/4 pacjentów preferuje ten sposób umawiania się na wizyty – a w mniej niż połowie gabinetów działają automatyczne przypomnienia, mimo że zwiększają one efektywność zarządzania terminami i poprawiają retencję pacjentów.