Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Rozwój technologii nowych mediów, a także możliwości platform społecznościowych powodują, że internet oraz strony internetowe i profile na platformach społecznościowych odgrywają coraz większą rolę w stomatologii. Związane jest to głównie z nowymi sposobami komunikowania się i faktem, że obecnie pacjent przestaje być tylko odbiorcą informacji, ale staje się również jej twórcą. To pacjent 2.0.
Wnioski z badań naukowych potwierdzają, że media społecznościowe mogą przynieść nowy wymiar opieki zdrowotnej, ponieważ stają się platformami, poprzez które członkowie społeczności, czyli pacjenci i profesjonaliści z zakresu zdrowia, mogą komunikować się ze sobą, omawiając rozmaite problemy chorobowe i kwestie profilaktyki bez konieczności kontaktu osobistego. Dla stomatologa aktywność w mediach społecznościowych stanowi zatem ważne narzędzie budowania własnej renomy i rozpoznawalności. Niewątpliwą zaletą obecności dentystów w mediach społecznościowych jest też zmiana charakteru i szybkości interakcji w opiece zdrowotnej między dwoma stronami procesu leczniczego, czyli między pacjentami a stomatologami.
Warto wspomnieć jeszcze, że edukowanie i propagowanie profilaktyki przez dentystów w mediach społecznościowych są istotne dla pacjentów – coraz większa liczba osób w różnym wieku deklaruje zainteresowanie taką aktywnością stomatologów.