Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
W stomatologii, która unowocześnia się najdynamiczniej ze wszystkich dziedzin nauk medycznych, nie ma miejsca na działanie zgodnie z zasadą, że jeżeli coś się nie zepsuło, to nie należy tego naprawiać. Wprawdzie wahanie odnoszące się do próbowania nowych rzeczy może być u niektórych osób przeszkodą do wprowadzenia zmian, ale nawet jeżeli stomatolog nie lubi ponoszenia ryzyka, to wyjście z tak zwanej strefy komfortu (czyli z pracy na materiałach i technologiach, które bardzo dobrze zna) prędzej czy później będzie konieczne. Powodem będzie konieczność zaoferowania pacjentom nowoczesnych usług i pozostanie tym samym konkurencyjnym podmiotem na rynku.
Naukowcy określili trzy istotne czynniki, które motywują dentystów do wybrania konkretnego materiału lub technologii spośród wielu różnych propozycji, jakie są im przedstawione w sytuacji, kiedy w planach jest unowocześnienie oferty gabinetu stomatologicznego, poszerzenie zakresu usług czy postawienie na jeszcze lepszą jakość produktów oferowanych pacjentom. Są to: koszt niepowodzenia, bariera wejścia (czyli koszt vs zmiana rutyny zespołu), akceptacja pacjenta.
Czynnik ekonomiczny, czyli opłacalność wprowadzenia zmian, ma tu kluczowe znacznie.