Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Z ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty wynika, że zarówno lekarze, jak i stomatolodzy nie mają prawa reklamować ani siebie, ani swoich usług. Mogą jedynie informować o wykonywanej działalności medycznej.
Na dobrym przekazie informacji skorzysta każdy lekarz lub dentysta. Temu właśnie służy działanie public relations (PR). PR nie jest reklamą, choć przez wielu lekarzy dentystów bywa z nią utożsamiany. Definicji tego narzędzia jest wiele, ale można powiedzieć, że jest to celowe, planowane i ciągłe staranie o stworzenie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia pomiędzy organizacją a otoczeniem. Wg innej definicji PR to bogaty zestaw działań komunikacyjnych, które podejmowane są w celu stworzenia i utrzymania wzajemnych korzystnych relacji pomiędzy organizacją, otoczeniem klienta, pracownikami, akcjonariuszami, władzą a społeczeństwem w ogóle.
Dobrze zorganizowane działania PR dają możliwość budowania wizerunku lekarza lub dentysty jako eksperta wypowiadającego się w mediach, udzielającego odpowiedzi na pytania dziennikarzy i przekazującego wiedzę medyczną dotyczącą chorób, ich leczenia czy profilaktyki. PR jest częścią marketingu – i odwrotnie.