Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 29-06-2010
Pacjent marzy o idealnej protezie, technik dentystyczny i stomatolog pracują nad tym, by marzenia te spełnić. Do zapewnienia dobrego efektu końcowego pracy zespołu potrzeba:
-
umiejętności wsłuchania się w oczekiwania pacjenta – jeśli technik i stomatolog wiedzą, czego oczekuje przyszły użytkownik protezy, łatwiej jest im zaplanować i wykonać swoją pracę;
-
umiejętności planowania i przewidywania – technik i dentysta muszą umieć przewidzieć ostateczny wygląd i funkcje protezy, uwzględniając wizję pacjenta, a jednocześnie nie ulegając pokusie rezygnacji z pewnych parametrów pracy kosztem innych (np. przedkładając estetykę nad funkcjonalność);
-
dokładnego poinformowania wszystkich członków zespołu, włączając w to pacjenta, o przebiegu pracy i poszczególnych etapach, co znacznie ułatwia współpracę i obieg informacji;
-
testowania obranego rozwiązania w postaci ruchomego tymczasowego prowizorium – pacjent zyskuje komfort w postaci możliwości wypróbowania propozycji protetycznej, stomatolog i technik otrzymują zaś pewność, że niczego nie przeoczą przy tworzeniu właściwej już protezy, i że będzie ona autentycznie wykonana na miarę indywidualnych potrzeb oraz marzeń pacjenta.
Źródło: „Nowoczesny Technik Dentystyczny”