Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 22-11-2024
Implanty to obecnie najdoskonalsza forma protezowania w przypadku utraconych/usuniętych zębów. Nie oznacza to jednak, że każdy, kogo na implanty stać, jest odpowiednim kandydatem do zabiegu osadzenia w jamie ustnej wszczepów dentystycznych – pacjenci powinni sobie zdawać z tego sprawę.
Media poruszają też coraz częściej inną kwestię związaną z implantologią, a mianowicie traktowanie wszczepienia implantów jak dochodowy biznes stomatologiczny. W Stanach Zjednoczonych dziennikarskie dochodzenie w tej sprawie prowadzą KFF Health News i CBS News. W wywiadach 10 specjalistów stomatologii stwierdziło, że każdy z nich wydał drugą opinię wielu pacjentom, którym wcześniej inny specjalista zalecił wszczepienie implantów, a które ostatecznie okazały się niepotrzebne.
Eksperci obawiają się, że część dentystów przeprowadzających zabiegi implantowania może tracić z oczu podstawowy cel stomatologii, jakim jest zachowanie naturalnych zębów i mogą oni być skłonni do usuwania niekoniecznie chorych zębów, aby zrobić miejsce na drogie implanty. Walczą również z błędnym przekonaniem opinii publicznej w kwestii większej trwałości implantów niż naturalnych zębów, podkreślając, że pogląd ten wynika częściowo z reklam w telewizji i mediach społecznościowych.