Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 27-07-2022
Mikroskopia wirtualna ma wiele zalet w porównaniu z mikroskopią klasyczną. Szczególnie dobrze ujawnia się to podczas kształcenia na zajęciach laboratoryjnych z patologii jamy ustnej, o czym przekonali się naukowcy tajwańscy. Przeprowadzili oni badanie wśród studentów stomatologii, uczestniczących w obowiązkowym kursie z zakresu patologii ogólnej i jamy ustnej w School of Dentistry National Taiwan University. Celem tego badania było porównanie doświadczeń studentów zakwalifikowanych do dwóch grup: wykorzystujących mikroskopię wirtualną z cyfrowymi preparatami i korzystających z mikroskopii klasycznej z tradycyjnymi szklanymi preparatami.
Okazało się, że studenci, którzy korzystali podczas nauki z mikroskopii wirtualnej, wykazywali znacznie lepszą zdolność do diagnozy histopatologicznej w porównaniu do studentów korzystających z mikroskopii klasycznej. Wobec takich wyników badacze doszli do wniosku, że zajęcia z patologii jamy ustnej mogą zostać zdigitalizowane – wirtualna mikroskopia i cyfrowe preparaty mogą stopniowo zastępować w procesie edukacyjnym mikroskopię klasyczną, bazującą na tradycyjnych, szklanych preparatach.