Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 07-09-2021
Brytyjskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej bardzo pozytywnie oceniło niedawno opublikowane opracowanie wykonane przez NICE (The National Institute for Health and Care Excellence), zatytułowane „Babies, Children and Young People's Experience of Healthcare”, w którym zawarto rekomendacje dotyczące postępowania z młodym pacjentem u stomatologa. Opracowanie skierowane jest do personelu klinicznego oraz nieklinicznego, na przykład osób pracujących w rejestracji. Pokazuje, w jaki sposób słuchanie i traktowanie dzieci i młodzieży z szacunkiem i godnością, na jakie zasługują, może prowadzić do lepszej opieki w tych grupach wiekowych. Wskazano, że personel medyczny powinien komunikować się z nieletnim pacjentem, wykorzystując życzliwość, współczucie i szacunek, powinien przyjmować nieoceniającą postawę i wykazywać się wrażliwością kulturową.
Z opracowania tego jasno wynika, że preferencje i odczucia młodych pacjentów są niezmiernie istotne, a wręcz kluczowe dla ich leczenia. Wniosek ten został wysnuty w oparciu o analizę wyników wielu badań. Autorzy opracowania podkreślili, że ważne jest, aby uczynić głos dziecka centralnym elementem leczenia i umożliwić dzieciom i młodym ludziom kontrolę nad ich leczeniem stomatologicznym, ponieważ dzieci i młodzież mają prawo do wyrażania swoich poglądów na temat decyzji, które ich dotyczą.