Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 22-07-2021
Badacze uważają, że technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona, mogą być wykorzystane do poprawy edukacji i szkoleń w zakresie opieki zdrowotnej – także w stomatologii. W 2017 roku naukowcy rozpoczęli program badawczy, w którym uczestniczyło 7 szkół stomatologicznych w Indiach. Celem programu było sprawdzenie, w jaki sposób wykorzystywane są materiały szkoleniowe oparte na technologii rzeczywistości wirtualnej. Badanie jasno wykazało, że coraz większa popularyzacja technologii informacyjnej i jej rozwój powodują, że ma ona ogromny potencjał do wykorzystania w programie kształcenia – szkolenia mogą być bardziej dostępne i skuteczne. Trzeba jednak opracować zestaw standardów i stworzyć społeczność, która – dzięki współpracy poszczególnych jej członków – będzie tworzyć i ulepszać materiały edukacyjne do wykorzystania w szkoleniach z zastosowaniem technologii immersyjnych. Naukowcy podkreślają, że trzeba tutaj umiejętnie połączyć zasoby technologiczne z intelektualnymi.