Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Społecznik i fundator, czyli działanie poza produkcją środków do higieny jamy ustnej
  • 25-03-2021
 

 

 

 

 

 

Producenci środków do higieny jamy ustnej zaangażowani bywają nie tylko w wytwarzanie past do zębów czy specjalistycznych płukanek – ich aktywność dotyczy również spraw społecznych i edukacyjnych i może mieć pozytywny wpływ na kreowanie nowego spojrzenia/nowych zachowań w rozmaitych obszarach życia. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych utworzony został program stypendialny Audacity to Dream dla Afroamerykanów rozpoczynających kształcenie na stomatologii. Program realizowany jest przez National Dental Association Foundation (NDAF) i Colgate-Palmolive Company, a jego celem jest usuwanie różnic rasowych w kontekście zdrowia jamy ustnej. Z ankiet wynika bowiem, że Afroamerykanie w wieku produkcyjnym są prawie dwukrotnie bardziej narażeni na nieleczenie próchnicy niż osoby białe – wielu z nich przyznało, że unika opieki medycznej w odniesieniu do siebie lub członka rodziny z uwagi na obawę, że napotkaliby na dyskryminację rasową.

 

Dzięki programowi studenci afroamerykańscy kształcący się obecnie w szkole stomatologicznej i odnoszący sukcesy w takich obszarach jak przywództwo, praca społeczna, badania, mogą starać się o granty w wysokości 5-20 tysięcy dolarów amerykańskich.

Jak powiedział prezes NDAF, dr Bertram J. Hughes, zasilenie kadr stomatologicznych afroamerykańskimi dentystami zwiększy udział tej grupy w społeczności stomatologów, a także pomoże w poprawie dostępu do opieki stomatologicznej osobom, które obecnie rezygnują z niej, bojąc się przejawów rasizmu.  

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS