Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 25-03-2021
Producenci środków do higieny jamy ustnej zaangażowani bywają nie tylko w wytwarzanie past do zębów czy specjalistycznych płukanek – ich aktywność dotyczy również spraw społecznych i edukacyjnych i może mieć pozytywny wpływ na kreowanie nowego spojrzenia/nowych zachowań w rozmaitych obszarach życia. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych utworzony został program stypendialny Audacity to Dream dla Afroamerykanów rozpoczynających kształcenie na stomatologii. Program realizowany jest przez National Dental Association Foundation (NDAF) i Colgate-Palmolive Company, a jego celem jest usuwanie różnic rasowych w kontekście zdrowia jamy ustnej. Z ankiet wynika bowiem, że Afroamerykanie w wieku produkcyjnym są prawie dwukrotnie bardziej narażeni na nieleczenie próchnicy niż osoby białe – wielu z nich przyznało, że unika opieki medycznej w odniesieniu do siebie lub członka rodziny z uwagi na obawę, że napotkaliby na dyskryminację rasową.
Dzięki programowi studenci afroamerykańscy kształcący się obecnie w szkole stomatologicznej i odnoszący sukcesy w takich obszarach jak przywództwo, praca społeczna, badania, mogą starać się o granty w wysokości 5-20 tysięcy dolarów amerykańskich.
Jak powiedział prezes NDAF, dr Bertram J. Hughes, zasilenie kadr stomatologicznych afroamerykańskimi dentystami zwiększy udział tej grupy w społeczności stomatologów, a także pomoże w poprawie dostępu do opieki stomatologicznej osobom, które obecnie rezygnują z niej, bojąc się przejawów rasizmu.