Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 24-06-2021
Z uwagi na rosnącą roszczeniowość pacjentów, a także rzeczywistość pandemiczną, w której nadal się znajdujemy, rośnie ryzyko kierowania przeciwko specjalistom związanym z branżą stomatologiczną pozwów sądowych. Eksperci szacują, że w przyszłości może zwiększyć się liczba roszczeń pacjentów niezadowolonych z tego, że nie uzyskali dostępu do leczenia bądź nie mogli kontynuować rozpoczętego leczenia z powodu pandemii. Tak dzieje się już w wielu dziedzinach medycyny i istnieje prawdopodobieństwo, że trend ten może również ujawnić się w przypadku stomatologii.
Sprawom sądowym najlepiej zapobiegać poprzez:
-
precyzyjne zapisy w dokumentacji medycznej, a także we wszystkich zgodach, które pacjent wyraża przed leczeniem;
-
jak najszybszą reakcję na niezadowolenie pacjenta – lepiej problem przeanalizować i przepracować z pacjentem niż od razu kierować sprawę na ścieżkę prawną; specjaliści sugerują, aby tam, gdzie to możliwe, zabiegać o polubowne załatwienie sporu z pacjentem.
U podstaw każdego działania leczniczego i protetycznego powinna leżeć perfekcyjna praca klinicysty, ponieważ w oparciu o zgodność z obowiązującą sztuką medyczną i aktualną wiedzą stomatologiczną/protetyczną sąd będzie rozpatrywał kwestie sporne.