Student
Ankieta
- 31-07-2024
Kształcenie z zakresu budowy zębów w przypadku studentów technik dentystycznych powinno być realizowane w zgodzie z wykorzystywaną w praktyce technologią cyfrową w laboratoriach protetycznych. Do takiego wniosku doszli naukowcy z Chin, gdyż odkryli, że moduł nauczania anatomii zębów oparty na wirtualnie wspomaganym szkicowaniu znacząco poprawił nabywanie przez studentów techniki dentystycznej umiejętności i wiedzy, a także pozytywnie wpłynął na wydajność wykorzystania przez żaków programu CAD.
W celu realizacji badania opracowano nowatorski moduł kształcenia z zakresu anatomii zębów oparty na szkicowaniu wspomaganym technologią wirtualną, przeznaczony dla studentów drugiego roku. Po zakończeniu trwającego rok kursu oceniono wyniki uzyskiwane przez studentów. Okazało się, że uczestnicy kursu z wykorzystaniem technik wirtualnych wykazali się znacznie lepszą: wiedzą teoretyczną z zakresu anatomii zębów, percepcją estetyki zębów i rozwojem umiejętności rozumowania przestrzennego w porównaniu do osób, które kształcone były konwencjonalnie.