Student
Ankieta
- 29-07-2024
Badacze z Turcji przeprowadzili interesujące badanie, którego celem było oszacowanie, jak radzą sobie w diagnozowaniu próchnicy studenci stomatologii, którzy zostali poddani szkoleniu z wykorzystaniem algorytmu sztucznej inteligencji (AI). Na potrzeby tego badania zmodyfikowano i przeszkolono splotową sieć neuronową – algorytm głębokiego uczenia się, a uczestniczących w badaniu studentów podzielono na dwie grupy.
Na początku oszacowano, jak żacy przydzieleni do każdej z grup radzą sobie z wykrywaniem próchnicy. Następnie studenci przydzieleni tylko do jednej z grup zostali przeszkoleni w zakresie korzystania z aplikacji opartej o sztuczną inteligencję.
Z badania wynika, że studenci przeszkoleni przez AI uzyskali obiecujące wyniki w wykrywaniu zmian próchnicowych. Stąd uczeni, którzy przeprowadzili badanie, są przekonani, że sztuczna inteligencja może wspomóc przeddyplomową edukację kliniczną na stomatologii.