Student
Ankieta
- 29-10-2009
Zaskakujące są wyniki raportu opublikowanego przez Stowarzyszenie ProMarka, które postanowiło zbadać sklepowe nawyki Polaków. Okazało się, że 70% mieszkańców naszego kraju wybierając produkty w sklepach stawia na markę i jakość a nie niską cenę. Trend ten widać szczególnie dobrze u ludzi młodych. Dla konsumentów do 35 roku życia jakość i marka to priorytety, na podstawie których podejmuje się decyzję o zakupach.
Polacy chętnie sięgają m.in. po markowe produkty do higieny jamy ustnej. Droższa pasta do zębów to dla rodzimego konsumenta gwarant, że szczotkowanie zębów będzie efektywniejsze, oddech świeższy, a bakterii próchnicy będzie mniej.
Polacy wolą sięgać po droższe produkty znanych marek, ponieważ przekonali się, że w ostatecznym rozrachunku są to towary tańsze; są trwalsze, na dłużej starczają i spełniają oczekiwania względem wymaganej jakości. Kupując produkty tanie, kupujemy podwójnie – bo częściej; lub jesteśmy niezadowoleni z oferowanej jakości.
-Polacy na zakupach chcą zyskać jak najwięcej. Zrozumieli, że płacąc więcej za produkty markowe tak naprawdę oszczędzają, bo mają one lepszą jakość i są trwalsze. Starczają na dłużej i z perspektywy czasu okazują się tańsze - komentuje Rafał Szysz, dyrektor generalny Stowarzyszenia ProMarka.
Skłonność do kupowania produktów wysokiej jakości deklarują głównie ludzie młodzi - nawet jeśli nie należą do zamożnych. Natomiast zdecydowana większość badanych Polaków kupujących tanie podróbki markowych produktów (aż 88%) zadeklarowała, że chętnie kupiłaby oryginał, gdyby tylko jego cena była nieco niższa.
Źródło: „Polska Dziennik Łódzki”