Student
Ankieta
- 27-05-2022
W ostatnich latach symulacje wirtualnej rzeczywistości (VR) coraz częściej były wykorzystywane w edukacji stomatologicznej jako uzupełnienie tradycyjnego programu wykształcania i doskonalenia umiejętności przydatnych w pracy z żywym pacjentem. Wyniki badań i opinie samych studentów potwierdzają, że VR to niezwykle cenne narzędzie poprawiające efektywność i jakość kształcenia na kierunku stomatologicznym. Jest to istotne, gdyż edukacja stomatologiczna różni się od wszelkich innych form edukacji medycznej, ponieważ jest połączeniem teorii, ćwiczeń laboratoryjnych i praktyki klinicznej.
Jednym z największych wyzwań w edukacji stomatologicznej jest to, że przyswajanie wiedzy teoretycznej wymaga wykorzystania wyobraźni przestrzennej; niestety, skoncentrowanie na pacjencie realizowane z wykorzystaniem tradycyjnych manekinów nie przypomina realistycznych sytuacji klinicznych. Ponieważ szkolenie przedkliniczne i kliniczne ma ogromne znaczenie dla rozwoju umiejętności manualnych, które przygotowują do praktycznego wykonywania zawodu dentysty, dlatego też wykorzystanie nowoczesnych technologii – w tym wirtualnej rzeczywistości – jest niewątpliwie bardzo trafnym posunięciem, dzięki któremu studenci stomatologii mogą być o krok bliżej do zrozumienia tego, co dzieje się podczas rzeczywistego leczenia pacjentów.