Student
Ankieta
- 25-05-2022
Z badania, które przeprowadzone zostało w Szkole Dentystycznej Uniwersytetu w Sheffield w Wielkiej Brytanii, wynika, że wykorzystanie w procesie kształcenia najpierw ćwiczeń opartych o symulacje wirtualne, a następnie modele drukowane w 3D zapewnia kompleksowe i optymalne warunki do uczenia się poprzez doświadczenie i do nabywania umiejętności przydatnych podczas inwazyjnych procedur klinicznych w leczeniu żywego pacjenta.
Uzyskane wyniki wskazują na to, że tak prowadzona ścieżka kształcenia studentów stomatologii stanowi cenny wkład w rozwój ich pewności siebie i gotowość do praktycznego wykonywania pracy w bezpośrednim kontakcie z pacjentami. Okazuje się to szczególnie przydatne podczas realizacji skomplikowanych procedur inwazyjnych, które wykonywane są w każdej praktyce stomatologicznej i z którymi obecni studenci a przyszli lekarze dentyści będą mieli styczność nieomal od pierwszego dnia wykonywania swojego zawodu.