Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 25-10-2010
Prawa pacjentów zapewnia ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Pacjenci świadomi swoich praw, częściej zauważają ich naruszanie, częściej też nie godzą się na traktowanie niezgodnie z przepisami. Jeśli chory uważa, że leczenie lub postępowanie personelu medycznego nie były zgodne z przepisami, może złożyć skargę.
Skargi można składać:
-
w placówce udzielającej świadczenia medyczne – do przełożonego osoby udzielającej świadczenie oraz do kierownictwa placówki;
-
Rzecznikowi Odpowiedzialności Zawodowej przy okręgowej izbie pielęgniarek i położnych lub lekarskiej;
-
w Narodowym Funduszu Zdrowia;
-
Rzecznikowi Praw Pacjenta działającemu przy regionalnych izbach lekarskich lub działającemu przy ministrze zdrowia;
-
Rzecznikowi Praw Obywatelskich;
-
do sądu powszechnego – kiedy pacjent uzna, iż w szpitalu naruszono jego dobra osobiste lub wyrządzono szkodę;
-
do organów ścigania – kiedy podejrzewa się popełnienie przestępstwa.
Źródło: „Zdrowie”