Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 07-04-2009
O tym należy wiedzieć, wybierając się do stomatologa, przyjmującego w ramach kontraktu z Funduszem Zdrowia:
-
Nie potrzeba skierowania od lekarza pierwszego kontaktu. Pacjent sam decyduje, u którego stomatologa chce się leczyć, wybierając go spośród wszystkich dentystów, przyjmujących na ubezpieczenie.
-
Świadczenia stomatologiczne realizowane w ramach kontraktu z NFZ dostępne są w publicznych i prywatnych gabinetach. O tym, że gabinet posiada umowę z Funduszem świadczy tablica informacyjna z napisem i logo NFZ. Tablica ta musi być umieszczona w widocznym miejscu na fasadzie budynku, w którym znajduje się gabinet.
-
Gabinet świadczący usługi w ramach kontraktu powinien funkcjonować od poniedziałku do piątku, przez minimum 25 godzin tygodniowo, przy czym co najmniej 2 razy w tygodniu dentysta musi przyjmować do godziny 18.
-
Pacjent rejestrujący się do stomatologa powinien być w dniu zgłoszenia umieszczony na liście oczekujących. Jeśli dentysta nie może przyjąć pacjenta w wyznaczonym wcześniej terminie, powinien określić nowy i poinformować o tym pacjenta.
-
Pacjent zgłaszający się do stomatologa z bólem zęba powinien być przyjęty tego samego dnia.
-
Niepełnosprawni wymagający leczenia stomatologicznego, którzy z powodu dysfunkcji układu ruchu nie mogą korzystać ze środków transportu publicznego i wymagają transportu sanitarnego, powinni zgłosić ten fakt lekarzowi podstawowej opieki medycznej. Jeśli lekarz pierwszego kontaktu uzna potrzebę zapewnienia transportu, wystawi zlecenie i wskaże świadczeniodawcę, który zapewni przewóz niepełnosprawnego.
-
W gabinetach stomatologicznych realizujących usługi w ramach kontraktu pacjent może korzystać z bezpłatnego leczenia zawartego w pakiecie usług gwarantowanych. Lista z wykazem darmowych procedur powinna znajdować się w widocznym miejscu w gabinecie. Usługi ponadstandardowe mogą być realizowane albo za dopłatą, albo całkowicie odpłatnie.
Źródło: „Express Ilustrowany”