Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 14-12-2018
Wybór gabinetu stomatologicznego zawsze pozostaje sprawą prywatną i zależy od indywidualnych preferencji osoby wybierającej miejsce, w którym będzie chciała leczyć zęby. Na rynku obecnie funkcjonują zarówno pojedyncze placówki prywatne w formie małych gabinetów stomatologicznych lub klinik dentystycznych, jak i gabinety sieciowe pracujące pod szyldem określonej marki. Na konsolidację z siecią decyduje się w Polsce całkiem duża liczba dentystów, gdyż korzyści z przynależności do sieci jest sporo. Stomatolodzy cenią przede wszystkim taką formę współpracy za możliwość skupienia się tylko i wyłącznie na samym leczeniu pacjentów, natomiast kwestie administracyjno-prawne i marketingowe pozostają już w gestii właściciela sieci.
Decydując się na skorzystanie z gabinetu sieciowego pacjent mniej więcej wie, jakiego standardu usług można oczekiwać. Poziom ten jest zachowany w każdym z gabinetów należących do sieci. W gabinecie prywatnym czy klinice to właściciel decyduje o tym, jakie będą poziom i jakość usług, ale zawsze jest to jednak pewna niewiadoma dla pacjenta odwiedzającego gabinet po raz pierwszy, gdyż prywatny dentysta działający na swój własny rachunek będzie ustalał te warunki według własnych wytycznych. Nie jest jednak tak, że tylko sieć gwarantuje wyższy standard, gdyż o ile działanie takiego gabinetu opiera się na wytyczonych standardach, a stomatolodzy tam pracujący mają dostęp do wiedzy i odpowiednich narzędzi oraz pracują według ściśle określonego, z góry narzuconego schematu, to w indywidualnym gabinecie prywatnym standard ten może być nawet wyższy, gdyż właściciel pracujący na swój własny rachunek, aby być konkurencyjnym w stosunku do innych podmiotów, musi inwestować w rozwiązania i usługi, które przyciągną pacjentów, a których może akurat brakować w gabinecie sieciowym.