Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 01-06-2017
Dane osobowe pacjenta są danymi wrażliwymi i podlegają pod szczególną ochronę. Kwestie te regulują przepisy o ochronie danych osobowych oraz o prawach pacjenta. Jak zatem wywołać pacjenta, który oczekuje na wizytę w zatłoczonej nieraz poczekalni, nie narażając się na zarzut nieprzestrzegania prawa w kwestii ochrony danych wrażliwych? Najpopularniejsze sposoby to:
-
wręczenie w rejestracji numeru określającego kolejność wchodzenia do gabinetu – lekarz wywołuje wg numeru kolejnego lub numer ten zostaje wyświetlony na tablicy informacyjnej;
-
umówienie pacjenta na daną godzinę zabiegową w konkretnym dniu – nikt wtedy mnie marnuje czasu, przesiadując w poczekalni; ma to istotne znaczenie dla osób z małymi dziećmi oraz pacjentów odczuwających strach przed dentystą;
-
wręczenie pacjentom identyfikatorów – to nowe ale atrakcyjne narzędzie, które wymaga jednak wdrożenia sprawnego systemu informatycznego do gabinetu.
Głośne wywołanie pacjenta może skończyć się dla dentysty nieprzyjemnie – dlatego znaczącą rolę w tej procedurze odgrywają świetnie przeszkolone rejestratorki.
Źródło: Opracowanie własne.