Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 30-04-2010
- W stomatologii nie ma takiego pojęcia jak reklamacja protezy dentystycznej - mówi Barbara Nawrocka, rzecznik Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ w Bydgoszczy. - Nie oznacza to jednak, że pacjenci nie mają żadnych możliwości naprawy protezy, jeśli nie nadaje się ona do użytku.
Pacjent niezadowolony z protezy powinien:
-
zgłosić swoje uwagi już przy odbiorze uzupełnienia protetycznego;
-
jeśli niedopasowanie lub wady wyjdą na jaw w trakcie użytkowania, w pierwszej kolejności należy jak najszybciej zgłosić się do stomatologa – dentysta powinien dokonać poprawek uzupełnienia tak, by pacjent mógł z niego korzystać;
-
jeśli nie jest się zadowolonym z usług dentysty, należy złożyć pisemne zażalenie do oddziału NFZ – w Funduszu ustalony zostanie termin spotkania z wojewódzkim konsultantem do spraw stomatologii.
- Wtedy problem powinien zostać tam rozwiązany - podkreśla Barbara Nawrocka.
Źródło: „Gazeta Pomorska”