Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 27-11-2009
Mycie zębów przestało być prostą czynnością, nie angażującą zbytnio uwagi. Stalo się aktem potwierdzającym świadomość użytkownika pasty i szczoteczki. Zmiana ta dokonała się na skutek mody na zdrowie i piękny uśmiech oraz jako efekt rosnących wymagań konsumentów względem preparatów czyszczących uzębienie.
Generalnie użytkowników past do zębów można zakwalifikować do dwóch kategorii. Dla jednych najważniejsza jest biel zębów i świeżość oddechu, a dla drugich najistotniejsze są walory lecznicze preparatu.
Konsumenci najczęściej sięgają po produkty wybielające – białe zęby to obecnie wizytówka człowieka. Producenci nadal rozwijają segment past super premium – produkty z najwyższej półki i markowe sprzedają się obecnie najlepiej. Za ciosem idzie Procter&Gamble – wprowadził na rynek nową pastę zawierającą puder z pereł; to Blend-a-med 3D White with Pearl.
Pasta do zębów powinna też odświeżać oddech. W tym segmencie ostatnią nowością może pochwalić się Colgate: to pasta do zębów z linii odświeżającej, zawierająca mikrokapsułki z płynem do płukania ust. Po preparaty działające odświeżająco sięgają głównie ludzie młodzi, aktywni towarzysko i zawodowo.
Konsumenci najczęściej sięgają po pasty zapobiegające próchnicy oraz o wielokierunkowym działaniu leczniczym. Najszybciej rozwija się obecnie rynek past likwidujących objawy nadwrażliwości zębów i dziąseł. Najlepiej sprzedaje się (w ujęciu wartościowym) Elmex Sensitive Plus.
Zauważalne jest, że konsumenci przywiązują się do używanej pasty – jeśli są zadowoleni, kupują ją cały czas.
- Wówczas cena czy też szata graficzna nie są istotnymi czynnikami wpływającymi na decyzję - stwierdza Anna Adamczyk z firmy Rada. - Liczą się zaufanie do marki oraz rekomendacja lekarza stomatologa lub znajomych.
Z kolei Anna Pilip, PR manager Blend-a-med, Oral-B Procter & Gamble, stwierdza:
- Wybierając odpowiedni dla siebie produkt do higieny jamy ustnej, klient kieruje się najpierw marką, następnie ceną, a w ostatniej kolejności wybiera wariant smakowy.
Źródło: „Handel”