Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 26-03-2019
Z doraźnej pomocy medycznej w pogotowiu stomatologicznym działającym w ramach kontraktu z NFZ mogą skorzystać wszyscy pacjenci, których obejmuje ubezpieczenie zdrowotne. W pogotowiu dentystycznym zaoferowane zostaną jednak tylko usługi, które mogą być zastosowane w sytuacji nagłej, na przykład przy wystąpieniu bólu zęba czy uszkodzenia zębów.
Czasem mogą pojawić się problemy z dostępem do usług refundowanych, na przykład kiedy system eWUŚ wyświetli pacjenta na czerwono. Nie przekreśla to możliwości skorzystania z darmowego leczenia. Personel pogotowia stomatologicznego współpracującego z NFZ ma obowiązek przyjąć pacjenta, jeśli zadeklaruje on, że jest ubezpieczony. Pacjent wypełnia w takiej sytuacji krótkie pisemne oświadczenie. Robi to przed skorzystaniem z usług stomatologicznych.
Placówka pogotowia dentystycznego powinna na tej podstawie pacjenta przyjąć i nie może żądać żadnej zapłaty za usługę wykonaną w ramach kontraktu z Funduszem Zdrowia. Nie może też żądać poniesienia kosztów za wykonane usługi stomatologicznej mieszczące się w koszyku świadczeń gwarantowanych od osób nie mieszkających w miejscu, w którym funkcjonuje placówka.