Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Co robić, kiedy eWUŚ na pogotowiu stomatologicznym wyświetla pacjenta na czerwono?
  • 26-03-2019
 

 

 

 

 

Z doraźnej pomocy medycznej w pogotowiu stomatologicznym działającym w ramach kontraktu z NFZ mogą skorzystać wszyscy pacjenci, których obejmuje ubezpieczenie zdrowotne. W pogotowiu dentystycznym zaoferowane zostaną jednak tylko usługi, które mogą być zastosowane w sytuacji nagłej, na przykład przy wystąpieniu bólu zęba czy uszkodzenia zębów.

 

Czasem mogą pojawić się problemy z dostępem do usług refundowanych, na przykład kiedy system eWUŚ wyświetli pacjenta na czerwono. Nie przekreśla to możliwości skorzystania z darmowego leczenia. Personel pogotowia stomatologicznego współpracującego z NFZ ma obowiązek przyjąć pacjenta, jeśli zadeklaruje on, że jest ubezpieczony. Pacjent wypełnia w takiej sytuacji krótkie pisemne oświadczenie. Robi to przed skorzystaniem z usług stomatologicznych.

Placówka pogotowia dentystycznego powinna na tej podstawie pacjenta przyjąć i nie może żądać żadnej zapłaty za usługę wykonaną w ramach kontraktu z Funduszem Zdrowia. Nie może też żądać poniesienia kosztów za wykonane usługi stomatologicznej mieszczące się w koszyku świadczeń gwarantowanych od osób nie mieszkających w miejscu, w którym funkcjonuje placówka.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS