Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 24-09-2018
Kiedy z jakiś powodów pacjenta lub jego opiekuna nie satysfakcjonuje sposób, w jaki przeprowadzono leczenie zębów, lub jak świadczeniodawca postąpił w zakresie realizacji przysługujących ubezpieczonej osobie świadczeń, można przygotować skargę do NFZ.
W piśmie, które chcemy złożyć do Funduszu, należy zawrzeć następujące informacje:
-
dane osobowe, adresowe i numer telefonu osoby skarżącej;
-
dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy;
-
opis zdarzenia – musi być precyzyjny i klarowny;
-
pisemne upoważnienie – tylko jeśli skarga jest składana w imieniu osoby trzeciej.
Skarżyć można się na rzecz wynikającą wg pacjenta z niewłaściwego postępowania świadczeniodawcy w zakresie realizacji umowy kontraktowej, czyli na przykład na nierealizowanie świadczeń zawartych w kontrakcie, wymuszanie opłat za świadczenia udzielane w ramach ubezpieczenia, odmowę wykonania usługi medycznej, która należy się z tytułu ubezpieczenia osobie skarżącej lub prawnie oddanej jej pod opiekę.
Skargę należy złożyć w odpowiednim oddziale wojewódzkim Funduszu Zdrowia w jeden z wymienionych sposobów:
-
osobiście w siedzibie danego oddziału lub jego delegaturze;
-
listownie na adres oddziału;
-
faksem;
-
na podany adresy e-mail.
Kiedy skarga została dołączona w formie elektronicznej, a nie została opatrzona podpisem elektronicznym lub nie zawiera danych skarżącego, wówczas pracownik NFZ – również drogą e-mailową – występuje do skarżącego wnioskodawcy o uzupełnienie składanej skargi. Ma na to czas do 7 dni.
Fundusz ma obowiązek na piśmie poinformować o sposobie rozpatrzenia skargi.
Zanim jednak zdecydujemy się złożyć skargę do NFZ na naganne działanie świadczeniodawcy, warto najpierw wystosować skargę do dyrektora lub kierownika placówki medycznej, z której usług pacjent nie jest zadowolony.