Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 17-09-2008
Piękny uśmiech to furtka do intensywnego życia zawodowego i towarzyskiego. Polacy zaś są w stanie coraz więcej wydawać na usługi stomatologiczne. I coraz więcej wydają na zakupy ekskluzywnych produktów do higieny jamy ustnej. Trend wyczuwają wielkie marki, wprowadzając na rynek produkty z kategorii zwanej super premium, czyli takie, których zastosowanie ma gwarantować coś więcej niżeli tylko rutynowe oczyszczanie wnętrza jamy ustnej i odświeżanie oddechu. Klienci oczekują, że pasta do zębów, którą nabywają, zapewni im kompleksowe oczyszczanie, odświeżenie, pomoc w likwidacji stanów zapalnych oraz rozjaśnienie barwy szkliwa.
Wartość rynku past do zębów wyniosła w ub.r. według MEMRB Retail Tracking Services 538,5 mln zł. Najdynamiczniej zmieniającym się segmentem w tej kategorii środków do higieny i pielęgnacji jamy ustnej jest segment past wybielających. Ich udział wartościowy w całej kategorii wzrósł o 28,9 proc., a ilościowy — o 20,3 proc – podaje „Media&Marketing”. Wyniki statystyk wskazują, że najbardziej spadła sprzedaż past do zębów z kategorii herbal, czyli z dodatkami ziołowymi. Dodatkowo, koncerny przeznaczają sporo środków finansowych na promocję i reklamę nowych produktów, co nie pozostaje bez odpowiedzi ze strony potencjalnych nabywców. Producenci wiedzą, że nawet najlepszy produkt nie sprzeda się dobrze, jeśli nie zapewni się mu odpowiedniego zaplecza informacyjno – reklamowego. A przede wszystkim doskonałej strategii dotarcia do klientów.
- W ramach tych planów zakładane jest holistyczne wykorzystanie wszystkich rodzajów mediów w różnych okresach i z różnym naciskiem – mówi specjalista d/s PR jednego z producentów past do zębów.
W czasach, gdy wybielanie zębów staje się standardem, będzie rosło zainteresowanie produktami do higieny jamy ustnej z segmentu super premium. Należy oczekiwać, że większość producentów środków do higieny jamy ustnej ukierunkuje swoje działania na zaspokojenie nowych potrzeb klientów.
Źródło: „Media & Marketing”