Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
W procesie wychowania stomatologiczno – protetycznego pacjent uzyskuje informacje, otrzymuje możliwość wyboru i dyskutuje ze stomatologiem. Staje się przez to w pełni świadomym korzyści oraz możliwego dyskomfortu, związanych z nabyciem i używaniem protezy zębowej. Nabywa też zaufania, dzięki któremu współpraca ze specjalistą oraz proces adaptacji do uzupełnień przebiega szybko i bez większych problemów.
Etapy wychowania stomatologiczno – protetycznego:
-
słowne przekazanie informacji oraz dyskusja z pacjentem – protetyk ocenia wówczas stan wiedzy przyszłego użytkownika uzupełnienia, poznaje jego preferencje, przyzwyczajenia i nawyki;
-
przekazanie ustne lub pisemne informacji odnośnie użytkowania uzupełnień oraz ich pielęgnacji.
Wychowanie stomatologiczne obejmuje zagadnienia związane z higieną jamy ustnej, instruktaż używania instrumentów oraz środków stosowanych do oczyszczania uzębienia oraz wizyt kontrolnych u stomatologa.
Wychowanie szczegółowoprotetyczne dotyczy:
-
celowości stosowania protez
-
informacji o dostępnych modelach, ich budowie i działaniu,
-
odczuć, które mogą się pojawić podczas użytkowania protezy
-
instruktażu dotyczącego obchodzenia się z uzupełnieniem
-
zasad prawidłowego odżywiania
-
sposobów pielęgnacji jamy ustnej oraz protez
-
współpracy z protetykiem w czasie leczenia oraz po jego zakończeniu.
Źródło: Opracowanie własne