Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Przepisy ustawy o odpadach regulują, jak powinno wyglądać informowanie o nich. Do składania tego typu informacji zobowiązane są również gabinety dentystyczne – tam bowiem powstają odpady medyczne. Oto, co należy wiedzieć na temat przekazywania danych o odpadach:
-
Informacja powinna zawierać dane na temat wytwarzanych odpadów oraz sposobów ich zagospodarowania; oznacza to, że w treści dokumentu powinny znaleźć się dane na temat:
- poszczególnych rodzajów odpadów, które będą wytwarzane;
- szacunkowej ilości odpadów należących do poszczególnych rodzajów;
- sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ich ilości i negatywnego oddziaływania odpadów na środowisko – tu ważna uwaga: Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 7 kwietnia 2011 r. uznał, że przez wzgląd na specyfikę działania gabinetu stomatologicznego, nie ma możliwości ograniczania ilości powstawania odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, dlatego wymóg dostarczenia powyższych informacji jest spełniony również wtedy, gdy wytwórca odpadów poda, że z powodu specyfiki działania gabinetu dentystycznego nie ma możliwości ograniczenia ilości powstawania odpadów i ich negatywnego wpływu na środowisko;
- dalszego sposobu zagospodarowania odpadów (zbieranie, transport, odzysk i unieszkodliwianie);
- miejsc i sposobów oraz rodzaju magazynowania odpadów.
-
Informację tę przedkłada się właściwemu organowi na 30 dni przez planowanym rozpoczęciem działalności gospodarczej, której skutkiem będzie powstawanie odpadów lub w sytuacji, kiedy zmiana działalności wpływać będzie na zmianę ilości, rodzaju i sposobów zagospodarowania odpadów.
-
Informację składa się w czterech egzemplarzach.
Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”