Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Działania marketingowe ukierunkowane na zwiększenie konkurencyjności konkretnego gabinetu dentystycznego wzbogacane są o nowe osiągnięcia w tej dziedzinie, w tym o strategie push i pull. Są to przeciwstawne strategie działań. Każda ma swoje zalety. Poznajmy je, aby móc perfekcyjnie dopasować strategię do profilu prowadzonego biznesu dentystycznego.
Strategia push
Obejmuje informacje skierowane do pacjentów. Mogą to być np. cyklicznie wysyłane mailingi, newslettery z możliwością wypisania się z subskrypcji czy osobista zachęta do sięgnięcia po folder informacyjny lub edukacyjny znajdujący się w gabinecie. Ograniczenie działania tylko do przekazania informacji nie ma w sobie jednak żadnego elementu zachęty i ta strategia nie wpłynie szczególnie na wywołanie skutecznego zainteresowania konkretną ofertą lub produktem.
Strategia pull
To działania marketingu usług stomatologicznych ukierunkowane na zachęcenie i zmotywowanie przyszłych pacjentów do samodzielnego, aktywnego poszukiwania informacji na temat produktu, usługi czy placówki. Najczęściej realizuje się je z wykorzystaniem technik tzw. wirusowych (polegających na rozprzestrzenieniu konkretnej informacji przy użyciu różnych dostępnych kanałów dystrybucji). Wykorzystuje się tu:
-
rekomendacje pacjentów
-
portale społecznościowe
-
podnoszenie rangi poszczególnych produktów i usług (np. informowanie o pozytywnym wpływie wybielania zębów na poprawę wizerunku osobistego i poczucie własnej wartości)
-
techniki poprawiające wyniki w wyszukiwarkach internetowych (pozycjonowanie) na polu lokalnym
-
wysokiej jakości content wizualny i tekstowy w mediach publicznych.
Aby skutecznie realizować obraną strategię marketingową, najlepiej zatrudnić osobę skupiającą w sobie umiejętności z trzech obszarów: wyspecjalizowaną w komunikacji, świetnie znającą potrzeby i oczekiwania lokalnego rynku oraz obeznaną w kwestiach związanych z ochroną zdrowia.
Źródło: Opracowanie własne