Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Rosnące wymagania pacjentów względem kwalifikacji kadr zatrudnianych w klinice stomatologicznej oraz dynamiczny postęp technologiczny w zakresie sprzętu i materiałów wykorzystywanych w stomatologii powodują, że każdy szef lecznicy czy pracowni protetycznej chce, aby pracował u niego najbardziej wartościowy personel. W dobie dużej konkurencji na rynku usług dentystycznych i protetycznych zatrzymanie u siebie najlepszych nie jest sprawą prostą – ponieważ pracownikowi, na którym nam zależy, trzeba zapewnić takie warunki pracy i wynagrodzenia, aby dawały mu pełną satysfakcję finansową, zawodową oraz osobistą.
Nie jest to proste zadanie do wykonania dla pracodawcy, ponieważ jak pokazują wyniki badania „Świadczenia Pozapłacowe - oczekiwania a rzeczywistość" przeprowadzonego przez Grafton Recruitment przy współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services w październiku 2014 r., skuteczność sposobów motywowania pracowników jest różna i zależy od wielu czynników: płci, wieku, stażu zawodowego, struktury zatrudnienia. Te, jak wiadomo, w każdej firmie są inne. Z tego powodu system motywowania kadr powinien być bardzo urozmaicony i na tyle elastyczny, aby można było dostosować jego instrumenty do indywidualnych potrzeb pracowników.
Atrakcyjne płace w sensie pensji zasadniczych nadal dla 95% ankietowanych są czynnikiem decydującym o wyborze miejsca pracy, ale nie jest to element jedyny. Znaczenia nabierają świadczenia pozapłacowe. Badani wskazali, że pracodawca zwiększa swoją szansę na przyciągnięcie utalentowanych specjalistów, jeśli stawia na możliwość rozwoju, jego firma znajduje się w dogodnej lokalizacji, oferuje atrakcyjne formy zatrudnienia i elastyczne godziny pracy.
Trzeba pamiętać, że pakiet świadczeń pozapłacowych powinien być zróżnicowany również z uwagi na fakt, że kobiety przywiązują wagę do innych elementów tego systemu niż mężczyźni. O ile dla panów kluczowe znaczenie ma dostęp do zdobyczy technologicznych, o tyle panie bardziej cenią karnety na siłownię, basen, do kina czy teatru, dodatkową opiekę medyczną lub kursy doszkalające.
Im młodszy pracownik, tym bardziej ceni elastyczne godziny pracy oraz prestiż firmy.
Warto wspomnieć i na fakt, że cennym świadczeniem pozapłacowym dla wielu pracowników jest możliwość skorzystania w promocyjnej cenie z usług lub produktów oferowanych przez firmę, w której są zatrudnieni, a rozszerzona opieka medyczna i dostęp do usług stomatologicznych to kolejne najbardziej pożądane benefity.
Źródło: „Personel i Zarządzanie”