Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Pracodawca ma do dyspozycji narzędzie, którego właściwe użycie pozwala uzyskać dość obiektywny obraz pracownika i jego przykładania się do wykonywania obowiązków: okresową ocenę. Dzięki temu rozwiązaniu można również obserwować rozwój zawodowy pracowników.
By ocena była wartościowa, pracownik powinien wiedzieć, kto i za co będzie go oceniał, znać kryteria oceniania, potem wyniki oceny; powinien mieć też możliwość wypowiedzenia się na swoją obronę.
Wykonywanie okresowej oceny w oparciu o przygotowane arkusze oceny ułatwia przeprowadzenie badania oraz sprawia, że wyniki będą bardziej obiektywne. Dokonując oceny pracownika należy wystrzegać się popełnienia błędów, które mogą wpłynąć na ostateczny wynik badania i na postrzeganie pracownika przez pracodawcę. Oto lista najczęściej popełnianych błędów:
-
błąd surowości i błąd pobłażliwości – to przyznawanie pracownikowi ocen – odpowiednio – zaniżonej lub zawyżonej; pracodawca popełnia te błędy, kiedy chce pokazać swój autorytet lub utrzymać przyjazne kontakty z ocenianą osobą;
-
nieświadome przenoszenie na osobę ocenianą cech dokonującego oceny lub cech tych osób, z którymi oceniany często przebywa;
-
wystawianie oceny całościowej w oparciu o jedną lub kilka tylko ocen cząstkowych;
-
uzależnienie oceny od stanowiska zajmowanego przez ocenianego lub od częstości kontaktów z przełożonym;
-
opieranie oceny na stereotypach;
-
uśrednianie, niestosowanie skrajnych ocen.
Źródło: „Magazyn Stomatologiczny”