Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 30-05-2011
Internet to idealne źródło informacji – coraz częściej tej, której poszukują pacjenci. Z tego powodu internet dla stomatologów to świetny sposób na wypromowanie własnej praktyki i dotarcie do wielu potencjalnych klientów/pacjentów. Z dobrodziejstw wirtualnej promocji może także skorzystać technik dentystyczny – wypromowanie własnego laboratorium w sieci to najprostsza i często jedna z najtańszych metod na dotarcie do kontrahentów.
Przedsiębiorstwa, które postanowiły pojawić się w wirtualnej sieci notują zauważalny wzrost zainteresowania ofertą, co przekłada się na rozwój firmy i wypracowanie zysku. Ci, którzy już zaistnieli w internecie, uważają, że warto było zainwestować w promocję i nie mają wątpliwości, iż posiadanie wirtualnej strony firmowej pomaga w rozwoju przedsiębiorstwa.
Zaistnienie w internecie przynosi profity niezależnie od branży, w której działa przedsiębiorca.
- Pozyskiwanie klientów niewątpliwie zmieniło się, gdy postawiliśmy na internet. To był strzał w dziesiątkę – mówi Marcin Walkowicz, właściciel firmy, której strona internetowa działa już od kilku lat.
Kluczem do sukcesu jest nie tylko przejrzysta i przyciągająca uwagę aranżacja strony czy łatwy do zapamiętania adres sieciowy, ale także:
-
utrafienie we właściwego odbiorcę, a często i niszę konsumencką;
-
promocja w wyszukiwarkach i portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube);
-
wielojęzyczna strona.
Jak pokazują wyniki ostatnich badań, pomimo wielu zalet istnienia przedsiębiorstwa w internecie prawie połowa polskich firm nie ma swojej wirtualnej strony. Wśród głównych powodów tego stanu rzeczy przez samych właścicieli firm wymieniane są: brak potrzeby w związku z profilem prowadzonej działalności oraz przekonanie, że prowadzenie wirtualnej strony zajmuje zbyt dużo czasu. Jak podkreślają, inne sprawy związane z prowadzeniem firmy (m.in. faktury, księgowość) pochłaniają tyle czasu, że nie starcza go już na działalność wirtualną.
- Nieobecność połowy firm w sieci wynika z niezrozumienia tego, czym jest internet. Wielu ludzi nie wie, że to skuteczne narzędzie do poszukiwania klientów, pozyskiwania zleceń, zarabiania pieniędzy - mówi Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający Home. pl.- Dzisiaj, prowadząc np. sklep z butami na jakimś osiedlu, jesteśmy skazani na lokalnych klientów. A mając biznes w internecie, możemy mieć szansę na klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy. Poza tym ryzyko startu w sieci jest nieporównywalnie mniejsze, inwestycja w internet to kilkaset złotych i trochę czasu.
Źródło: „Gazeta Wyborcza”