Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 14-04-2025
Znakomita większość planów marketingu stomatologicznego dla gabinetu lub dla pracowni protetycznej technika dentystycznego opiera się o wyniki analizy demograficznej i socjologicznej populacji docelowej pacjentów/klientów konkretnego gabinetu lub laboratorium.
Czynniki demograficzne należy wziąć pod uwagę, aby opracować dobry plan na własny biznes stomatologiczny/protetyczny to:
-
wiek i etap życia pacjentów, którzy mają stanowić klientelę praktyki – wynika to z faktu, że człowiek na różnych etapach życia ma inne potrzeby i nawyki zakupowe – wiedza o tym powinna wpłynąć na sposób, w jaki stomatolog/technik dentystyczny będzie informował o swoich usługach;
-
trendy w płaceniu i ubezpieczeniach – analiza powinna dotyczyć preferowanych przez pacjentów z grupy docelowej metod uiszczania opłat za usługi;
-
lokalizacja geograficzna i bariery – pod uwagę trzeba wziąć, czy docelowi pacjenci/klienci pochodzą z jednego obszaru lokalizacyjnego/kulturowego i czy mogą wystąpić bariery np. komunikacyjne.