Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 01-10-2024
Współczynnik retencji pacjentów określa odsetek pacjentów, którzy wracają na kolejne wizyty w określonym okresie. Wysoki wskaźnik retencji wskazuje na zadowolenie, zaufanie i lojalność pacjentów. Cechy te są kluczowe dla trwałego rozwoju gabinetu stomatologicznego. Warto pamiętać, że utrzymanie pacjentów korzystających obecnie z usług gabinetu jest często bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych i może prowadzić do powstania długoterminowych relacji, które zaowocują stałym strumieniem przychodów do gabinetu.
Retencję pacjentów można poprawić przez: stworzenie przyjaznego środowiska w gabinecie, zminimalizowanie czasu oczekiwania i oferowanie spersonalizowanej opieki, zautomatyzowanie czynności administracyjnych i rutynowych zadań oraz uskutecznienie komunikacji polegające na regularnym kontaktowaniu się z pacjentami za pomocą automatyzowanych systemów.
Retencji przysłuży się też wdrożenie telestomatologii oraz zaangażowanie w edukowanie pacjentów, gdyż sprzyja to wypracowaniu u pacjenta poczucia, że chce on wrócić do konkretnego gabinetu stomatologicznego.