Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 13-09-2021
Wzrost świadomości pacjentów, a także rozwój technologii terapeutycznych doprowadziły do wzrostu znaczenia komfortu pacjenta podczas leczenia stomatologicznego. Obecnie komfort pacjenta stał się wręcz jednym z priorytetów całej sztuki leczenia – niezależnie od tego, jaki zabieg będzie przeprowadzany.
Doświadczeni praktycy podkreślają, że samo posiadanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w gabinecie dentystycznym komfortu pacjentowi nie zwiększy, choć na pewno przełoży się korzystnie na opinię pacjenta o wyposażeniu gabinetu. Trzeba tych urządzeń i narzędzi używać. I słuchać pacjenta, który – jeśli ma możliwość wyboru określonej metody leczenia – może wskazać na tę, której dentysta używa dość rzadko lub prawie wcale.
Stomatolodzy, którzy ustanowili w swoich praktykach komfort pacjenta najwyższym priorytetem, radzą, aby zawsze upewnić się, że pacjenci są zadowoleni z tego, że są na wizycie. Pytanie dentofoba o zadowolenie z pobytu u dentysty może wydawać się dziwne, lecz poznanie odczuć i opinii pacjenta jest wbrew pozorom bardzo ważne. Bywa bowiem tak, że strach przed dentystą będzie u pacjenta tak silny, że z powodu skupienia się na oswojeniu i zmniejszeniu własnego lęku, pacjent nie zauważy, że zespół stomatologiczny bardzo stara się zapewnić mu maksimum komfortu. Ostatecznie może nie być zadowolony z wizyty i nie umówi się na kolejną.