Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 22-06-2021
Zawirowania na rynku usług dentystycznych, jakie spowodowane zostały w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sytuacją pandemiczną, doprowadziły do obnażenia wielu obszarów zaniedbań i słabych punktów w systemie leczenia stomatologicznego. Szczególnie dotyczy to usług świadczonych osobom starszym. Nie każdy senior ma możliwość dotarcia do gabinetu na leczenie, ale dentysta obecnie ma możliwość udania się do pacjenta bądź placówki opiekuńczej, w której osoba starsza przebywa.
Doświadczenia dentystów na świecie pokazują, że rozwiązaniami, które bardzo wspomagają opiekę nad osobami starszymi w sytuacji, kiedy pacjent nie może przyjść do gabinetu, są m.in. konsultacje wideo i platformy zdalnego monitorowania leczenia – klinicyści mogą wykorzystywać te rozwiązania do edukacji pacjentów z podkreśleniem znaczenia profilaktyki. Regularne konsultacje telefoniczne lub wideo okazały się idealnym sposobem na zapewnienie spójnych porad i instrukcji dotyczących higieny jamy ustnej udzielanych bezpośrednio seniorowi bądź jego opiekunom. Nieocenione okazało się także korzystanie z podręcznych urządzeń i jednorazowych narzędzi. Wskazuje się, że konieczne byłoby jeszcze zacieśnienie współpracy pomiędzy dentystami a farmaceutami, aby leki, które zostaną zalecone przez stomatologa, trafiły do seniora.