Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 02-03-2021
Jak donosi brytyjski portal INews, wydaje się, że milenialsom bardziej zależy na wyglądzie zębów niż na ich zdrowiu. Świadczyć mają o tym inwestycje ludzi z tego pokolenia w zdrowie jamy ustnej. Jako grupa wiekowa milenialsi wydają na opiekę stomatologiczną trzykrotnie więcej niż wynosi średnia krajowa dla wszystkich pokoleń. Niestety, wydatki te głównie skoncentrowane są na zabiegach kosmetycznych a nie leczniczych w gabinecie stomatologicznym. Ponadto, nawyki milenialsów odnośnie higieny jamy ustnej są chyba najbardziej beztroskie, jeśli chodzi o wszystkie grupy wiekowe. Szacuje się, że aż 85% milenialsów ma niezdiagnozowaną próchnicę.
Paradoksalnie – czas lockdownów i zawieszenia rutynowej opieki stomatologicznej doprowadził do większego zainteresowania zębami i wyglądem uśmiechu. Pojawił się bowiem tak zwany „efekt powiększenia” – ludzie mieli (i mają) więcej czasu na oglądanie siebie podczas rozmów i zwracali (zwracają) większą uwagę na stan zębów.