Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 20-12-2019
Do tej pory każdego, kto produkował odpady medyczne, obowiązywała papierowa wersja karty przekazania odpadów. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 stycznia 2020 r., mają zastąpić system papierowy ewidencji odpadów elektronicznym. Ustawodawca ma nadzieję, że pozwoli to lepiej kontrolować samą gospodarkę odpadami.
Od nowego roku zatem, każdy, kto produkuje odpady medyczne (zmiana ta dotyczy również gabinety stomatologiczne), musi posiadać specjalny numer w rejestrze Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO).
Wraz z nowymi przepisami, wydruk elektroniczny będzie niemożliwy bez wcześniejszego zgłoszenia się do ewidencji. Jeśli dany podmiot nie zgłosił się, firma odpowiedzialna za wywóz śmieci może nie odebrać od niego odpadów medycznych.
Warto zatem zarejestrować się do systemu jak najszybciej. W tym celu należy pobrać i wypełnić wniosek rejestrowy oraz dostarczyć go do urzędu marszałkowskiego, właściwego dla siedziby firmy lub miejsca zamieszkania. Rejestr można również przesłać drogą elektroniczną, podpisując się profilem zaufanym. Dodatkowo, każdy złożony wniosek musi posiadać dołączone oświadczenie, bez którego zgłoszenie nie będzie procedowane. Urzędowy termin na rozpatrzenie wniosku to 30 dni.