Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-09-2018
Z uwagi na rosnącą konkurencję gabinetów stomatologicznych, dentysta, który chce mieć grafik wypełniony wizytami pacjentów, powinien pomyśleć o wizerunku zarówno własnym, jak i swojej praktyki lub kliniki.
Oto lista najczęstszych błędów, które popełniają stomatolodzy w działaniach dotyczących marketingu wizerunku:
-
Niewykorzystywanie siły internetu – internet to obecnie główne medium nośne informacji, a także narzędzie, którym pacjenci coraz częściej posługują się do sprawdzenia, czy warto skorzystać z usług konkretnego lekarza;
-
Niewykorzystywanie atutów własnej praktyki, takich jak na przykład nowoczesne wyposażenie – pacjenci lubią wiedzieć, że leczeni są najnowocześniejszym sprzętem i najnowszymi materiałami stomatologicznymi. To poprawia ich samopoczucie, bo czują, że są w dobrych rękach. Podkreślanie atutów prowadzonego gabinetu podnosi też prestiż stomatologia, z którego usług korzystają pacjenci.
-
Zaniedbanie marki własnej (marki osobistej) – świetny lekarz dentysta, który zaniedbuje budowanie osobistego wizerunku, to stomatolog nie dbający o element, który stanowi podstawę do bycia rozpoznawalnym i bezkonkurencyjnym na rynku. Markę własną lekarz buduje poprzez bardzo dobrą komunikację z pacjentami, wyrobienie w pacjentach przekonania o w najwyższych standardach świadczonych usług i o najwyższym stopniu profesjonalizmu. W budowaniu marki własnej wykorzystuje się elementy na pozór banalne: poza wspomnianą dobrą komunikacją z pacjentem i empatią są to zdjęcia oraz dobrze zredagowane informacje o oferowanych usługach, posiadanych umiejętnościach, wykształceniu – umieszczane na profilach portalach społecznościowych lub oficjalnej stronie gabinetu. To także informowanie o swoich pasjach i osiągnięciach pozazawodowych oraz przemyślana, wyważona aktywność w mediach społecznościowych, śledzenie informacji na swój temat oraz reagowanie na nie. Bo współcześnie dobry dentysta, to lekarz, którego praktyka tętni życiem – i ma to być widoczne w internecie.