Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 12-07-2018
Praca w zakupionym bądź przejętym po kimś w gabinecie stomatologicznym wiąże się z dwoma głównymi sprawami. Po pierwsze: nowy dentysta będzie oceniany przez pryzmat jakości usług oferowanych przez swojego poprzednika, a po drugie: będzie musiał dostosować przejętą praktykę do własnych potrzeb i wymagań.
Oto, co trzeba zrobić, aby pracowało się dobrze i efektywnie:
-
Sprawdź zaplecze techniczne i zmodernizuj je – najczęściej gabinet dentystyczny przejmuje się po starszym lekarzu stomatologu, a to oznacza, że w prowadzonej przez niego praktyce może być zbyt mało nowoczesnego cyfrowego sprzętu. Współczesny, nowoczesny gabinet powinien być wyposażony w szereg cyfrowych urządzeń, bo raz, że ułatwiają one pracę samemu dentyście i jego asyście, a dwa: tego oczekują pacjenci. Cyfryzacja gabinetu może być zatem pierwszym poważnym zadaniem do wykonania dla nowego właściciela praktyki.
-
Wyślij współpracowników na szkolenie – wprowadzenie nowego sprzętu do gabinetu to spore wyzwanie dla osób, które będą obsługiwać nowe urządzenia. Może to okazać się problematyczne, jeśli w przejętej praktyce będzie pracować personel zatrudniony przez poprzedniego właściciela. Osoby te będą musiały się nauczyć, jak w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnego sprzętu, aby pacjenci byli zadowoleni, a praca przebiegała sprawnie i przynosiła spore dochody. W tym obszarze nie warto oszczędzać na szkoleniach. Jeżeli właściciel nie chce szkolić sam swoich pracowników, warto, by zorganizował dla nich szkolenia prowadzone przez uznanych profesjonalistów praktyków.
-
Informuj pacjentów o zmianach, jakie wprowadzasz – możliwe że część pacjentów, którzy będą odwiedzać nowego dentystę w miejscu, gdzie od lat leczyli zęby, będzie oczekiwać tego samego, co było kiedyś. Warto takim osobom zwracać uwagę na korzyści płynące dla nich z unowocześnienia praktyki. To nie wymagający żadnych nakładów (poza własną aktywnością) bardzo skuteczny marketing.
-
Wsłuchaj się w głosy swoich pacjentów – część osób zadowolonych z leczenia zapewnianego przez poprzedniego właściciela praktyki będzie chciała leczyć zęby w tym samym miejscu. Tacy pacjenci mogą być cennym źródłem informacji na temat tego, co jeszcze należy wprowadzić do praktyki, czego brakowało, co by się przydało. W ten sposób można bardzo prosto dostosować ofertę swojego gabinetu dokładnie pod potrzeby leczących się w nim pacjentów. Na tym, oczywiście, nie należy poprzestawać – bo do oferty powinny też trafić te usługi, które w opinii nowego właściciela praktyki powinny tam się znaleźć.
-
Bądź otwarty na propozycje firm zajmujących się wyposażeniem gabinetów stomatologicznych – w ten sposób można zaoferować pacjentom dokładnie te technologie i materiały, które będą odpowiadały na ich potrzeby. Zoptymalizuje to pracę, koszty i zwróci się w postaci zadowolenia i lojalności pacjentów.