Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 27-07-2017
Posiadanie własnego gabinetu stomatologicznego wymaga w dzisiejszych czasach również umiejętności zdobywania i zatrzymywania klientów – bo konkurencja nie śpi i jest jej całkiem sporo na rynku. Tymczasem studia stomatologiczne przygotowują do wykonywania zawodu polegającego na przywracaniu pięknego uśmiechu, ale te same studia nie przygotują jednak do działań marketingowych czy z zakresu zarządzania placówką służby zdrowia. Pozostają więc dwa rozwiązania: albo będziesz tylko dentystą, a obszar działań marketingowych oddasz w ręce specjalistów, albo zdecydujesz się być dla swoich pacjentów jednocześnie lekarzem, jak i marketingowcem. Przy opcji drugiej istnieje ryzyko, że zamiast skupiać się na tym, w czym jesteś najlepszy/a, czyli na leczeniu zębów, ciężar uwagi i działań zwrócisz na tyle silnie w kierunku zapewnienia atrakcyjnej oprawy oferowanym usługom, że odbije się to rykoszetem na samych usługach. Bo działania marketingowe wymagają czasu – choćby na dokładne przeanalizowanie faktów i określenie potencjału lecznicy oraz możliwych dróg rozwoju. Działanie metodą prób i błędów w zakresie marketingu nie jest dobrym rozwiązaniem – bo generuje wysokie koszty i nie zawsze okazuje się skuteczne.
Marketing usług stomatologicznych to dziedzina wymagająca sporych umiejętności oraz szerokiej wiedzy – z zakresu samego marketingu, jak i funkcjonowania podmiotów medycznych oraz psychologii zachowań. Z tego powodu działania marketingowe lepiej powierzyć specjalistom; lub przynajmniej skorzystać z ich rad. Samodzielne tworzenie kampanii marketingowych bez wiedzy i przygotowania praktycznego to pozorna oszczędność.