Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 21-07-2017
Naukowcy z University of Southern Denmark i University of Iowa wykazali, że obawy dotyczące negatywnego wpływu znieczulenia podanego bardzo małym dzieciom u stomatologa na rozwój funkcji poznawczych nie są uzasadnione. Dotychczas bowiem obowiązywał pogląd, że u dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, które w krótkim czasie po urodzeniu są poddawane kompleksowemu leczeniu wady z zastosowaniem niejednokrotnie wielu znieczuleń ogólnych, następuje pogorszenie rozwoju funkcji poznawczych. Wiązane to było z potencjalnie neurotoksycznym działaniem środka stosowanego do narkozy. W badaniu, w którym uczestniczyło 558 nastolatków, poddanych we wczesnym dzieciństwie leczeniu rozszczepu wargi i podniebienia z zastosowaniem znieczulenia ogólnego, oceniano poziom osiągnięć w nauce młodych ludzi. Nie stwierdzono jednak wyraźnych różnic w badanym parametrze między nimi a nastolatkami z grupy kontrolnej.
Źródło: „Cleft Palate–Craniofacial Journal”