Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-06-2016
Mikro, mali i średni przedsiębiorcy będą mogli starać się o finansowanie rozwoju firmy i jej ekspansji na rynki międzynarodowe. Ministerstwo Rozwoju zatwierdziło zakresy branżowych programów promocji dla siedmiu branż, w tym dla usług prozdrowotnych, sprzętu medycznego i kosmetycznej. Z kolei Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs, który daje sposobność składania wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Inteligentny rozwój” z działania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.
„Program dla firm branży medycznej obejmuje przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności: 32.50.Z Produkcja urządzeń, instrumentów oraz wyrobów medycznych włączając dentystyczne, 26.51.Z Produkcja instrumentów i przyrządów pomiarowych, kontrolnych i nawigacyjnych, 26.60.Z Produkcja urządzeń napromieniowujących, sprzętu elektromedycznego i elektroterapeutycznego, 20.59.Z Produkcja pozostałych wyrobów chemicznych, gdzie indziej niesklasyfikowanych” – informuje „Rzeczpospolita” w wydaniu z dnia 3.06.2016 r. Obowiązkiem przedsiębiorcy będzie wybranie jednego z pozaunijnych rynków perspektywicznych zgodnych ze strategią ekspansji. Dla tej branży do wyboru są rynki: USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Turcja, Singapur, Brazylia, RPA. Dla sektora usług prozdrowotnych rynkami perspektywicznymi są: Rosja, Ukraina, Norwegia, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Obowiązkiem przedsiębiorcy, który przystąpi do programu, będzie zaplanowanie budżetu całego projektu, przy czym musi uwzględnić w nim działania, które sam chciałby zrealizować i wszystkie elementy obowiązkowe. Maksymalny poziom kosztów kwalifikowanych to 1 milion złotych. W skład kosztów kwalifikowanych wliczane są koszty:
-
wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego;
-
zakupu usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
-
szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia;
-
podróży służbowych;
-
transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
-
rezerwacji miejsca wystawowego na targach;
-
opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
-
organizacji stoiska wystawowego;
-
reklamy w mediach targowych;
-
udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
-
organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
-
informacyjno-promocyjne projektu.
Szacuje się, że przeciętny zwrot kosztów poniesionych przez przedsiębiorcę będzie wynosił 50 proc. przy założeniu, że wykorzystane będą zarówno reguły pomocy publicznej jak i pomocy de minimis. Przy wykorzystaniu jedynie pomocy de minimis dotacja może wynieść 60 proc. dla przedsiębiorstwa średniego, 75 proc. dla małej firmy, 80 proc. dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego lub 85 proc. dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw. Szczegółowe informacje o konkursie na stronie www. parp.gov.pl.
Źródło: „Rzeczpospolita”