Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 20-04-2016
Wspominaliśmy niedawno o tym, że przepisy kodeksu etyki lekarskiej zabraniają lekarzowi i dentyście użyczania swojego nazwiska i wizerunku do celów reklamowych, a niedostosowanie się do reguł prawa skutkuje wszczęciem postępowania karnego w stosunku do niesubordynowanego medyka i – jeśli wina zostanie udowodniona – zastosowania kary. Tak zakończyła się sprawa jednego z wrocławskich lekarzy.
- Problem polega na tym, że lekarze nie bardzo znają swoje obowiązki – komentuje Paweł Wróblewski, prezes Dolnośląskiej Izby Lekarskiej. – Firmy farmaceutyczne najczęściej opowiadają im, że to nie są leki, tylko suplementy i że oni mogą to reklamować. Lekarze wierzą w to, a potem zaczyna się problem.
Doktor Grzegorz Wrona, naczelny rzecznik odpowiedzialności zawodowej przypomina, że lekarz nie powinien nie tylko reklamować leków (zakaz ten wynika z Prawa farmaceutycznego), ale także wszelkich innych produktów medycznych, w tym suplementów diety.
Źródło: „Tygodnik ANGORA”