Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 27-01-2015
Turystyka stomatologiczna i medyczna, branże promowane w polskiej gospodarce, mają się dobrze w dużych ośrodkach miejskich, z atrakcyjnym zapleczem do spędzenia czasu wolnego w postaci zabytków i miejsc wartych zwiedzania oraz pobytu. Jednak usługi stomatologiczne na najwyższym światowym poziomie dostępne są nie tylko w Krakowie czy we Wrocławiu, czyli tam, gdzie turyści medyczni przyjeżdżają się leczyć i jednocześnie bywać i wypoczywać. Świetny poziom usług oferują też dentyści z mniej popularnych ośrodków lub rejonów naszego kraju, w których cudzoziemcy bywają jedynie przejazdem. Tak jest w Lublinie. W zeszłym roku w ramach turystyki medycznej udzielono sporo, bo ponad 4,5 tys. porad medycznych pacjentom ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii i krajów azjatyckich, mieszkającym w Lublinie ze względu na pracę i naukę lub też przebywającym w okolicach tymczasowo, np. w delegacji. Potencjał tego regionu chce wykorzystać grupa tworząca Klaster Lubelska Medycyna. Uczestnicy klastra (obecnie 30 podmiotów) chcą przygotować dla turystów zagranicznych kompleksową ofertę – jak ma to miejsce w innych ośrodkach. Zapewnienie usług medycznych łączone byłoby z zagwarantowaniem bazy hotelowej i gastronomicznej oraz możliwości spędzenia czasu wolnego. Na razie działania w ramach klastra skupiają się na wizytach studyjnych i promocji w internecie.
Hitem wśród pacjentów zagranicznych leczących się w Lublinie jest ginekologia, ale z badań przeprowadzonych przez studentów tamtejszego uniwersytetu medycznego wynika, że na bardzo duże zainteresowanie wśród obcokrajowców może też liczyć między innymi stomatologia. Leczenie zębów na bardzo wysokim poziomie i w atrakcyjnych cenach to mocne strony Lublina. Słabością jest wciąż istniejąca bariera językowa.
Źródło: „Dziennik Wschodni”