Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 09-05-2012
Lubelski oddział NFZ przeprowadził w zeszłym roku ok. 250 kontroli. Radio TOK FM dotarło do wyników tej akcji. Okazuje się, że nieprawidłowości wykryto w połowie kontrolowanych placówek, a kontrakt nie zawsze był wykonywany tak, jak wynikałoby to z umowy. W poradniach stomatologicznych kwestionowano dwukrotne wykazywanie w dokumentach tego samego świadczenia, udzielonego temu samemu pacjentowi w tym samym dniu. Pacjentów przyjmował lekarz inny niż zapisane to było w planie dyżurów, ale mający te same kwalifikacje, albo też nie było lekarza w przychodni, choć powinien był przyjmować w danych godzinach, lub też pacjentów przyjmował lekarz nieposiadający odpowiednich kwalifikacji. Zdarzało się, że przychodnie żądały od Funduszu zwrotów za niewykonane badania czy nieudzielone świadczenia. Bywało, że pacjent leżał w szpitalu zaledwie 5 dni, a z dokumentacji wynikało, że 8.
Wykrycie uchybień doprowadziło do tego, że Fundusz z jednym podmiotem rozwiązał umowę całkowicie, a z kilkoma – tylko na zakres określonego świadczenia.
Warto pamiętać, że zgodnie z przepisami należy informować NFZ o wszelkich zmianach, w sytuacji, kiedy np. z powodu nieobecności lekarza, który miał udzielać świadczeń, zastępuje go inny specjalista.
Źródło: „Gazeta Wyborcza”