Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Relacje na linii technik – dentysta
  • 13-09-2011
 

 

 

 

 

 

Relacje na linii technik dentystyczny – stomatolog powinny cechować szacunek i zrozumienie. Nie zawsze jednak sytuacja między dwoma współpracującymi specjalistami odpowiada idealnemu obrazowi. Oto, co warto wiedzieć, by współpraca między dentystą a technikiem była satysfakcjonująca:

  • Należy unikać niedomówień i niejasności – prowadzą one bowiem do nieporozumień, a jeśli będzie ich więcej, mogą spowodować narastanie wzajemnych, czasem nieuzasadnionych pretensji i do stałego pogarszania się współpracy a nawet rozwoju agresji.

  • Warto dbać o klarowność i szczerość przekazu – zadaniem lekarza jest przekazywać informacje dotyczące planowanej pracy tak, by technik bez żadnych wątpliwości wiedział, czego się od niego oczekuje oraz jak ma w zamyśle lekarza wyglądać praca protetyczna dla danego pacjenta. Zasada szczerości przekazu dotyczy również informacji związanych z kosztami wykonywanych prac oraz z czasem, który technik musi poświęcić na przygotowanie konkretnego uzupełnienia lub też wykonanie etapu pracy. Technik powinien też określić swoje wymagania odnośnie części pracy wykonywanej przez stomatologa – chodzi o jakość wycisków i wartość przekazywanych informacji o warunkach dotyczących danej pracy protetycznej.

  • Warto wzbudzać poczucie pewności relacji oraz pewności kwalifikacji – lekarz, który jest przekonany o wysokich kompetencjach zawodowych technika lepiej współpracuje i chętniej podejmuje dialog związany z planowanym leczeniem protetycznym.

  • Absolutnie konieczne jest dotrzymywanie umówionych terminów – dlatego warto dla każdego zlecenia założyć sobie margines czasowy, by w razie nieprzewidzianych okoliczności losowych zdążyć z pracą na czas i by nie ponaglać partnera zawodowego do szybszego, a przez to mniej dokładnego wykonania swojej części pracy.

  • Dbać o staranność wykonywanej pracy protetycznej – rzecz dotyczy w szczególności technika dentystycznego, oraz o kompletność przekazywanych informacji – ta zasada dotyczy tak technika, jak i dentysty.

  • Mieć poczucie humoru i odczuwać empatię dla partnera zawodowego – to pomaga łagodzić obyczaje, zapobiega powstawaniu konfliktów, a w razie, kiedy pojawia się nieporozumienie – ułatwia jego wyjaśnienie.

Źródło: Opracowanie własne

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS