Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 17-11-2022
...może go to słono kosztować. Tak stało się w przypadku stomatologa w Anglii opiekującego się emerytowaną nauczycielką. Kobieta otrzymała 15 000 funtów odszkodowania przyznanego po tym, jak przez lata cierpiała z powodu bólu i utraciła dwa zęby, co było konsekwencją niezdiagnozowanej choroby dziąseł. Okazało się, że dentysta, z którego usług cały czas korzystała, zgłaszając się rutynowo co 6 miesięcy na wizyty kontrolne, ordynował jej w ramach leczenia jedynie antybiotyki. 73-letnia nauczycielka skontaktowała się wreszcie z kierownikiem przychodni i – jak sama to określa – po latach bólu poprosiła o opinię innego lekarza dentysty. Temu stomatologowi wystarczyło zerknąć do jamy ustnej kobiety, aby stwierdzić, że cierpi ona na zaawansowaną chorobę przyzębia. Seniorka była zaskoczona diagnozą, ponieważ bardzo rygorystycznie dbała i dba o higienę jamy ustnej.
Pacjentka po wykonaniu diagnostyki obrazowej została skierowana do specjalisty periodontologa na leczenie rozległej utraty masy kostnej, do której doszło w wyniku toczącego się w dziąsłach i przyzębiu stanu chorobowego.
Kobieta określiła całe leczenie jako wyjątkowo bolesne i długotrwałe, które wpłynęło negatywnie na czerpanie przez nią radości z życia i jej pewność siebie.