Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-04-2022
Współczesna stomatologia charakteryzuje się wykorzystaniem innowacyjnych technik, dynamicznym rozwojem i możliwością leczenia skomplikowanych schorzeń. Nadal jednak najistotniejsze dla osiągnięcia sukcesu w leczeniu – widzianego przez pryzmat oczekiwań pacjenta i wkładu pracy lekarza i zespołu stomatologicznego – pozostaje dobra komunikacja. Od niej bowiem zależy jakość wywiadu medycznego, a także wyznaczenie ścieżki terapeutycznej.
Tradycyjnie relacja na linii pacjent – lekarz skazana była na nierówność, ponieważ to lekarze/dentyści zazwyczaj podejmowali (i podejmują czasem jeszcze) decyzję w imieniu pacjenta. Tymczasem unowocześnienie stomatologii, a także rosnąca świadomość pacjentów i ich oczekiwania wymagają, aby ten tradycyjny model zastąpiony został relacją partnerską, gdyż tylko wtedy można oczekiwać wypracowania konsensusu w leczeniu, który będzie złotym środkiem między wymaganiami pacjenta a możliwościami leczenia, jakie może zaoferować dentysta.